FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum mieszkańców osiedla Strefa Dębu Strona Główna
->
Sprawy wszelakie
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Strefa dębu
----------------
Sprawy wszelakie
Problemy - Propozycje - Rozwiązania
Giełda
Po godzinach
----------------
Pozostałe kwestie
Modyfikacje forum
Archiwum
----------------
Zdjęcia z budowy
Zakup mieszkania
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
mariusz
Wysłany: Wto 18:20, 08 Gru 2015
Temat postu:
Anonymous napisał:
brickoo, ja nie jestem do końca przekonana że to co my gromadzimy to idzie tylko "na nasze" przyszłe remonty...
W społdzielniach (o ile się nic nie zmieniło) jest jedna kasa pod tytułem fundusz remontowy do której płacą lokatorzy wszystkich inwestycji. Czyli np. jesli w danym roku w inwestycji X planuje się jakiś duzy remont (bo coś się sypie) to to idzie ze wspólnej kasy, w tym naszej. Jeśli w następnym roku coś jest potrzebne w naszej, to wtedy to idzie częściowo z naszych, częściowo ze składek płaconych przez inwestycję X.
I chyba takie większe naprawy powinny być głosowane na zebraniach walnych corocznych (nie mówię tu o rzeczach nagłych na bieżąco)?
Wersja powyższa obowiązywała w spółdzielniach do początku lat 90. Także się zmieniło
Obecnie fundusze remontowe są tzw. budynkowe, czyli każdy zbiera na siebie i każdy budynek ustala sobie wysokość odpisu na fundusz remontowy. Od nas też zależy na co będziemy wydawać. Ja np. uważam, że warto zrobić poprawki po okresie burzy i naporu gdy ekipom remontowym i wprowadzającym a to się ściana otarła, a to się ukruszyło na rogu, itp.
Gość
Wysłany: Pon 19:02, 07 Gru 2015
Temat postu:
brickoo, ja nie jestem do końca przekonana że to co my gromadzimy to idzie tylko "na nasze" przyszłe remonty...
W społdzielniach (o ile się nic nie zmieniło) jest jedna kasa pod tytułem fundusz remontowy do której płacą lokatorzy wszystkich inwestycji. Czyli np. jesli w danym roku w inwestycji X planuje się jakiś duzy remont (bo coś się sypie) to to idzie ze wspólnej kasy, w tym naszej. Jeśli w następnym roku coś jest potrzebne w naszej, to wtedy to idzie częściowo z naszych, częściowo ze składek płaconych przez inwestycję X.
I chyba takie większe naprawy powinny być głosowane na zebraniach walnych corocznych (nie mówię tu o rzeczach nagłych na bieżąco)?
brickoo
Wysłany: Pon 15:26, 07 Gru 2015
Temat postu:
sąsiad chyba nowy na forum, bo temat już był porządnie przewałkowany.
proszę odnaleźć wątek 'podwyżka czynszu' - tam sąsiad maciek zamieścił plik ze szczegółami dotyczącymi naszych opłat czynszowych.
Fundusz remontowy nie jest tam jakoś specjalnie opisany, ale jak sama nazwa wskazuje - jest to fundusz, na którym kumuluje się środki na przyszłe remonty, kiedy już pokończą nam się gwarancje wykonawców
Gość
Wysłany: Nie 23:03, 06 Gru 2015
Temat postu: Spółdzielnia
Hej,
Jakoś trapi mnie kilka spraw ,pierwsza z nich to na czym Nasza spółdzielnia zarabia gdyż nie sprawuje roli administratora charytatywnie. W czynszu nie widzę nawet 1 linii związanej z opłatami za administrację. Druga kwestia to na jakiej zasadzie są wydawane pieniążki z funduszy remontowego.
Jak ktoś zna jakieś szczegóły prośba o informację.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Forum mieszkańców osiedla Strefa Dębu:
LUBIĘ TO! https://www.facebook.com/StrefaDebu
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group c3s Theme ©
Zarron Media
Regulamin