Autor |
Wiadomość |
Liwiecka |
Wysłany: Pią 19:00, 13 Lut 2015 Temat postu: |
|
Sasiedzi, mam pytanie.
Od 1 sierpnia do 31 grudnia 2014 roku jak płacilismy w czynszu za ciepła i zimna wodę? Czy dobrze pamietam było to:
*1 m2 od osoby za ciepłą wodę i
*2 m2 od osoby za zimną wodę?
kolejne pytanie. Mamy dwa liczniki. Wiadomo z licznika za zimna wode patrzymy ile zuzylismy i mnozymy razy koszt 1m2.
Z licznika za ciepla patrzymy ile zuzylismy i mnozymy to razy koszt 1m2 zimnej wody plus dodajemy do tego koszty za zuzyte metry podgrzania wody? czy poprostu z licznika za ciepla wode zuzyte metry mnozymy przez koszt podgzania wody?
przepraszam za moze glupie pytanie ale robie prognoze wody i nie wiem jak to sie liczy i nie pamietam jakie byly prognozy od sierpnia do grudnia 2014 r.
dzieki z apomoc!! |
|
|
Anna |
Wysłany: Śro 20:50, 28 Sty 2015 Temat postu: |
|
Danek napisał: | Dzięki Maciek za poświęcenie czasu i przygotowanie tego zestawienia!
Tak sobie przeglądam na szybko te dokumenty i już na samym początku się zadziwiam:
Cytat: | CODZIENNIE:
- zamiatanie klatki schodowej od góry do dołu (również pod wycieraczkami lokatorów) |
No to ciekawe bardzo, bo ja mam wrażenie że max. 1 x tydzień jest zamiatane.. a o wycieraczkach nie wspominam.. |
Pan "administrator" firmy AWIMA chętnie zapoznaje sie z uwagami mieszkańców, jeśli w sprzątaniu jest coś nie tak. Wystarczy do niego zadzwonić i poinformować, że pracownicy firmy nie wywiązują się ze swoich obowiązków. |
|
|
Danek |
Wysłany: Śro 16:00, 28 Sty 2015 Temat postu: |
|
Dzięki Maciek za poświęcenie czasu i przygotowanie tego zestawienia!
Tak sobie przeglądam na szybko te dokumenty i już na samym początku się zadziwiam:
Cytat: | CODZIENNIE:
- zamiatanie klatki schodowej od góry do dołu (również pod wycieraczkami lokatorów) |
No to ciekawe bardzo, bo ja mam wrażenie że max. 1 x tydzień jest zamiatane.. a o wycieraczkach nie wspominam.. |
|
|
maciek |
Wysłany: Pią 1:45, 23 Sty 2015 Temat postu: |
|
Spotkaliśmy się z przedstawicielem spółdzielni, który wyjaśnił nam poszczególne pozycje i przedstawił dokumenty (FV i umowy).
Szczegóły w pliku pod linkiem:
http://1drv.ms/186LX3Z
PS
Mieliśmy jeszcze poprosić o zrobienie kilku rzeczy ale niestety zapomnieliśmy (torebki na psie kupy i poprawa zamykania drzwi do wejścia do garażu i wyjściowych)
Na sprawy do zrobienia przez spółdzielnię zakładam oddzielny wątek bo możliwe, że będzie więcej pomysłów pozostałych mieszkańców |
|
|
maciek |
Wysłany: Pią 1:44, 23 Sty 2015 Temat postu: |
|
post |
|
|
maciek |
Wysłany: Wto 13:24, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
M.in. wentylatory. Ale też jakiekolwiek inne odgłosy z innych mieszkań sąsiadujących , czy też np. z korytarza (drzwi). Nie orientuję się , czy można coś wskórać w tym zakresie jeżeli głośność w mieszkaniu jest poniżej 35 db a i tak pojawiają się dźwięki , które poniżej tego progu przeszkadzają danej osobie. Normy i ustawa mówią jeszcze coś o drganiach (np. wentylatory) ale nie wiem jak się to coś mierzy.
ITB w Warszawie wykonuje takie badania ale kosztuję one chyba krocie.
Czytałem tylko , że zwrócili komuś 40 % wartości mieszkania albo w innym przypadku za całość jeżeli był całkowity zong.
Nie sądzę jednak aby miało to zastosowanie w przypadku naszego osiedla.
U mnie nawet jak ktoś wierci nad naszym mieszkaniem albo raczej podwierca co chwilę w czasie snu naszego dziecka i ewidentnie mnie to wk... to dźwięk jest na poziomie ok. 30 db. |
|
|
Danek |
Wysłany: Czw 15:13, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
maciek napisał: |
Tematy potrząśnięte na spotkaniu:
..
5. Że akustyka nie jest za dobra - ale tutaj wydaje mi się, że trzeba wykonywać ekspertyzy na własna rękę , a później po wygraniu sprawy w sądzie (?) starać się o dostanie darmowego schowka
.. |
Maciek, o jakich kwestiach akustycznych rozmawialiście? Czy chodzi może o wentylator garażowy?
btw. Wspominał ktoś kiedyś że w ramach prac konserwacyjnych wymienione mają zostać latarenki na dziedzińcu osiedla oraz zamontowane siłowniki w drzwiach prowadzących z klatek do garażu. Czy wiecie może jak się mają te sprawy, zwłaszcza z tymi siłownikami? Bo w tej chwili wchodzenie/wychodzenie z garażu z wózkiem dziecięcym jest dosyć uciążliwe.. |
|
|
ola |
Wysłany: Czw 14:10, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
Ciągle kręcimy się wokół tych samych tematów - wzrostu czynszu w skutek zwiększonej prognozy za wodę i jej podgrzanie. My już złożyliśmy prośbę o korektę do spółdzielni i właściwie wrócimy na to co było. Po przykładzie sąsiada widać że jest to samo - podwyżkę spowodowała właśnie wyłącznie woda (odejdzie jeszcze 30 zł za kontener). Całe zamieszanie spowodowane słabym piarem spółdzielni, która walnęła prognozy od czapy.
Poza tym to są opłaty niezależne od spółdzielni - płacimy tyle ile kosztuje woda w Warszawie i tyle ile jej zużyjemy i tu raczej nic się nie wskóra - jak się chce mniej płacić, trzeba mało zużywać. Jedyny minus to, że jest rozliczenie roczne a nie np. półroczne. Moim zdaniem lepiej skupić się na pozycjach zależnych od spółdzielni, jak chociażby ta nieszczęsna antena, dozorca, konserwacja.
Np. regulamin - jest regulamin spółdzielni i to tam są zapisane genialne przeliczniki prądu z części wspólnych na m2 mieszkania i innych takich. Dziwne, że innym budynkom to nie przeszkadza i nikt jeszcze nie poruszył tematu w spółdzielni.
Jeśli chodzi o C.O to jest to standard, że płaci się równo przez cały rok. Ważniejsze, że jest to również prognoza - po rozliczeniu sezonu grzewczego będzie albo dopłata albo zwrot. Tu dopiero mogą wyjść niezłe kwiatki...
Portier - temat był już poruszany i wyjaśniony: mamy portiera, nie ochronę, a to duża różnica jeśli chodzi o ich zakres obowiązków.
Niedomykająca się furtka - zwróćcie uwagę, że była ona notorycznie blokowana przez wykonawców, dostawców itp. Prawdopodobnie wymaga co najmniej regulacji, jeśli nie naprawy.
Lampy - wydaje mi się, że najwięcej prądu "żre" garaż - tam chyba non stop świeci się prawie na maksa. Druga w kolejności jest pewnie choinka
Koszty ogólne to najogólniej koszty zarządzania przez spółdzielnię. |
|
|
Anna |
Wysłany: Czw 9:52, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
Drodzy Państwo,
Podpisuję sie pod wypowiedzią Sąsiada wyżej- brama od Beskidzkiej jest ciągle niedomknięta, trzeba ją na prawdę silnie "docisnąć" aby sie zamknęła. Nie kazdy zwraca na to uwagę. Zwróciłam raz uwagę Pani ochroniarz, że jest zepsuta.
Przez garaż faktycznie można wejść i pospacerować po osiedlu i pytanie czy ktoś zauważy delikwenta, jeśli ochrona jest zajęta np krzyzówkami. Rzecz jasna- nikt nie wymaga aby ochrona non stop spacerowała po osiedlu, jesteśmy ludźmi, ale wieksze zainteresowanie tym co dzieje sie na osiedlu byłoby mile widziane.
Jęsli chodzi o mieszkania parterowe- uwazam ze jakieś płotki/ parawany nie zepsują wizerunku osiedla, a zapewnią prywatność sąsiadom, co również nalezy zrozumieć. |
|
|
aisyrk |
Wysłany: Czw 0:26, 08 Sty 2015 Temat postu: podwyżka czynszu cd i co dalej...? |
|
Uważam że trochę za dużo sobie spółdzielnia liczy za taką ochronę (garaż cały czas otwarty,można wchodzić bez chipa, braka na beskidzką cały czas nie domknięta,każdy może wejść etc) i dozorca (czy to chodzi też o sprzątaczkę?) bo jak tak to fatalnie, nawet jak sprząta raz w tygodniu to i tak potem jest brudno... o i czy ktoś może mi wytłumaczyć co się kryje pod hasłem "koszty ogólne"? Jeżeli chodzi o energię elektryczną to też jest coś nie tak. Czy na przykład wszędzie nie mogą być lampy na fotokomórki,tak jak na piętrach, a nie świecą się całą noc bez sensu na klatkach, chyba to trochę ekonomicznie było... |
|
|
bloomberg555 |
Wysłany: Śro 23:52, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
super robota |
|
|
maciek |
Wysłany: Śro 21:23, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
Dzień dobry dobry wieczór.
Tematy potrząśnięte na spotkaniu:
1. Prognoza wody i jej podgrzewania. Temat poruszony w wątkach po spotkaniu.
[lokalsB2] - każdy indywidualnie ogarnia temat z Nasząchatą Renatą
2.Inne opłaty co zawierają i dlaczego np. ma miejsce przeliczania dozorcy na metry zakupionego mieszkania itp do wyjaśnienia podczas spotkania w biurze spółdzielni przy okazji przejrzenia FV za rok 2014 (maja spłynąć do połowy miesiąca)
[lokalsB2] - do wyjaśnienia jest prawie każda pozycja - dla przykładu koszt pozycji Antena to kilka tysięcy rocznie dla całego osiedla, brak pozycji związanej z wynagrodzeniem dla Naszejchaty za administrację
3. Czy jest czy nie ma regulamin osiedla.
4. Że jeden portier zatacza kręgi , a drugi bardziej oddaje się lekturze oraz o tym czy nie powiniene być szczegółowo opisany zakres obowiązków firmy świadczącej usługi portierskie
5. Że akustyka nie jest za dobra - ale tutaj wydaje mi się, że trzeba wykonywać ekspertyzy na własna rękę , a później po wygraniu sprawy w sądzie (?) starać się o dostanie darmowego schowka
6. Rozmawialiśmy o tym jaki komu płotek w ogródku się podoba no i o tym, że fajnie byłoby zdecydować się na taki, który nie stworzy zagrożenia dla dzieci i ukróci zapędy dzikich bestii. Tutaj okazało się , że dzikie bestie nikomu nie straszne, ale obawiam się, że na spotkaniu i na forum nie było Pani z Naszejchaty, która ma mieszkanie na roku i podejrzewa moja bestię o zostawianie prezentów pod oknem. Także zdania co do płotków mogą być podzielone bo niektórzy mogą chcieć bunkier z drewna
7. Tarasy są wykonane tak, że nie ma odpływu. Tutaj też może być po plackach bo mieszkania są kupione i protokół odbioru końcowego jest podpisany przez właścicieli.
Także mniej więcej takie tematy poruszyliśmy na spotkaniu.
Za wyłączony domofon przepraszam ale nie wiedziałem, że był wyłączony bo za bardzo z niego nie korzystałem jeszcze. Teraz wiem jak go wyłączyć
Ustaliliśmy , że ja lokals z B2 wraz z Panią sąsiadką udamy się do Naszejchaty po połowie stycznia i przejrzymy FV celem wyjaśnienia opłat czynszowych.
Jeżeli Macie jakieś sugestie to dopisujcie proszę kolejne punkty lub odnoście się do istniejących co znacząco ułatwi komunikację.
Pozdrawiam w Nowym Roku
PS
Nam czynsz wzrósł z ~500 do ~800
w tym o 150 woda i kanalizacja
podgrzewanie wody o 100
nie zmieniła się opłata za centralne ogrzewanie tzn. jest taka sama w okresie grzewczym i przed |
|
|
A |
Wysłany: Pon 12:48, 05 Sty 2015 Temat postu: |
|
[quote="ola"]Dla mnie wyjaśnienia wymagają:
- jeśli ktoś ma wiedzę co zawiera się w pozycji "dozorca", a co w "konserwacji bieżącej" to byłabym wdzięczna za wyjaśnienie.
Przejrzałam sobie korespondencję z zeszłego roku i wg odpowiedzi Spółdzielni "dozorca" to opłata za firmę sprzatającą. Plus jak mniemam praca osoby do której się zgłasza że coś nie działa, która powinna zwracac uwagę i zgłaszać spółdzielni rzeczy typu przewrócone lampy na dziedzińcu itd.
Konserwacja bieżąca jak rozumiem to rzeczy typu wymiana zepsutych żarówek na klatkach, konserwacja wind, bramy garażowej itp.
I dlatego szczerze mówiąc tak mnie dziwi oddzielna opłata za windę w czynszu, skoro opłata za konserwację bieżącą i prąd w częściach wspólnych są już dość wysokie (w porównaniu do poprzedniego miejsca zamieszkania). |
|
|
bloomberg555 |
Wysłany: Śro 12:05, 31 Gru 2014 Temat postu: |
|
fajnie by było się dowiedzieć, ile płacicie za konkretne rzeczy, na pewno ułatwi nam to negocjacje |
|
|
Liwiecka 17 |
Wysłany: Śro 0:04, 31 Gru 2014 Temat postu: |
|
Na Liwieckiej 17 naszego dewelopera i automatycznego administratora szybko pogoniliśmy i od wielu lat mamy bardzo przyzwoity czynsz.
Ps
Witam sąsiadów |
|
|