Autor |
Wiadomość |
bloomberg555 |
Wysłany: Śro 17:34, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
kwestia tego, żeby ktoś, kto ma chwilę czasu i możliwość osobiście odwiedzić spółdzielnię w godzinach ich pracy, zrobił to i wrzucił info na forum. dobra robota będzie, jesli ogarniesz zestawienie |
|
|
vincent |
Wysłany: Pon 22:05, 06 Lut 2017 Temat postu: |
|
170*80 = 13600 zł za garaż miesięcznie
13600* 12= 163200 zł rocznie
Faktycznie jest drogo rypią nas na każdym kroku, a Wy nie walczycie o swoje
Idę jutro po zestawieni kosztów wystarczy tego |
|
|
vincent |
Wysłany: Pon 22:00, 06 Lut 2017 Temat postu: |
|
To proponuje podnieść koszty do 180 zł bo nie jest tanie !!!!! |
|
|
MarStrefa |
Wysłany: Pon 10:00, 06 Lut 2017 Temat postu: |
|
Faktycznie ogrzewanie podjazdu nie należy do tanich rzeczy. |
|
|
brickoo |
Wysłany: Pią 18:28, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
jeśli chodzi o energię elektryczną to z tego co pamiętam najdroższe w garażu jest ogrzewanie bramy wjazdowej w zimie |
|
|
MarStrefa |
Wysłany: Czw 9:18, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
Podatek od gruntu ? coś mi się wydaję ,że podatek od gruntu płacimy samodzielnie.
W kwestii pozostałych kosztów ujętych w kwocie czynszu to się zgodzę.
Jedyne co może budzić wątpliwość to:
- dozorca - jak ta opłata jest dokładnie wyliczona ? i czy w tą opłatę wkalkulowane są komórki lokatorskie bo raczej tam nikt z maszyną czyszczącą nie wjeżdża
- energia elektryczna - zakładam ,że garaż ma swój podlicznik - jedyne co może budzić wątpliwość to korzystanie z energii elektryczne w celu prywatnym tj. sprzątanie samochodu, ładowanie akumulatora. Jedyna metoda to albo się z tym pogodzić albo wyłączyć z użytkowania gniazdka elektryczne.
Dodatkowo można pokombinować z jarzeniówkami i wymienić je na jakieś bardziej oszczędne ( w tym przypadku gdybam bo nie wiem jakie są zainstalowane, jak są Led-owe to jest ok). Temat tej oszczędności jest dużo bardziej obszerny i po wymianie może się okazać ,że to nie oszczędność |
|
|
Margo |
Wysłany: Śro 17:45, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
Mówicie o stawce miesięcznej za garaż? Podatek od gruntu to tylko część opłaty, zresztą Ci którzy mają akt notarialny za miejsce postojowe płacą podatek bezpośrednio do miasta. Wg regulaminu za stawkę garażową:
koszty ogólne (50%) plus
2. energia elektryczna
3. dozorca
4. wieczysta dzierżawa
5. ubezpieczenie
6. konserwacja bieżąca
7. opłaty gruntowe
Dozorca to mycie garażu. Jak pytałam jak wyliczona jest stawka skoro w zeszłym roku garaż umyto 3x, to odpowiedź byłą taka:
Częstotliwość mycia garażu zgodnie z umową powinna odbywać się raz w
miesiącu. Ponieważ w praktyce okazało się, że jest to o wiele za często i
nie potrzebnie zużywana jest woda, administracja ustaliła z firmą
sprzątającą mycie garażu według potrzeb. To znaczy mycie odbywa się na
nasze życzenie.
"nasze życzenie" czyli spółdzielni, która decyduje sobie na podstawie nikomu nieznanych kryteriów. A w praktyce wychodzi że w zeszłym roku przez 9 miesięcy płaciliśmy za coś co nie miało miejsca.
Nie żebym uważała że trzeba myć co miesiąc. Bynajmniej. Ale stawka powinna być liczona wg rzeczywistych myć, a nie teoretycznych których i tak nie zamierzają wykonać.... |
|
|
Lulki |
Wysłany: Śro 15:37, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
MarStrefa napisał: | tak na wesoło W Pcimiu Dolnym ponoć płacą 10 zł. Szczerze to chyba coraz bardziej szukamy dziury w całym |
Podpytam, bedę niedaleko za dwa tygodnie |
|
|
MarStrefa |
Wysłany: Śro 14:43, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
tak na wesoło W Pcimiu Dolnym ponoć płacą 10 zł. Szczerze to chyba coraz bardziej szukamy dziury w całym |
|
|
vincent |
Wysłany: Wto 11:19, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
A na Wilanowie znajomy płaci 36 zł, jaka byłby opłata za mieszkanie jak jest taka ogromna za garaż, zgodnie z Pan tokiem przemyśleń. Koszty są przewymiarowane, a koszt wind szkoda gadać, bez problemu wygramy. |
|
|
Lulki |
Wysłany: Pią 8:12, 27 Sty 2017 Temat postu: |
|
a nie jest to uzależnione od ceny gruntu w danej części Warszawy , która ustalana jest przez władze danej dzielnicy na podstawie , nie wiem, atrakcyjności przykładowo ? Tak gdybam , bo nie wiem... |
|
|
vincent |
Wysłany: Śro 12:56, 25 Sty 2017 Temat postu: |
|
Właśnie wróciłem od znajomego co kupił mieszkanie na Ursusie.
Opłata za jedną windę miesięcznie 250 zł blok znajomego posiada 4 windy lokatorów 170 (za 68 metrów płaci 12 zł)
Garaż opłata UWAGA (20 zł miesięcznie i mówi że mieszkańcy są zdziwieni za co te 20 zł i że się awanturują bo drogo)
Porównajmy te ceny u nas 4 osobowa rodzina ponad 140 zł |
|
|
Marmic87 |
Wysłany: Czw 21:13, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
Art. 26.
1. Jeżeli w określonym budynku lub budynkach położonych w obrębie danej nieruchomości została wyodrębniona własność wszystkich lokali, po wyodrębnieniu własności ostatniego lokalu stosuje się przepisy ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali, niezależnie od pozostawania przez właścicieli członkami spółdzielni.
2. Właściciele lokali są obowiązani uczestniczyć w wydatkach związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni, które są przeznaczone do wspólnego korzystania przez osoby zamieszkujące w określonych budynkach lub osiedlu. |
|
|
MarStrefa |
Wysłany: Śro 8:34, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
Czy możesz zacytować ustawę ? oraz podać datę publikacji ? najlepiej wkleić w treść cały zapis |
|
|
Marmic87 |
Wysłany: Nie 12:33, 15 Sty 2017 Temat postu: |
|
Niezależnie od tego, czy jesteśmy członkami SM czy nie, w przypadku wyodrębnienia własności wszystkich lokali MUSIMY naliczać opłaty zgodnie z ustawą o własności lokali. To wynika wprost z przytoczonego przez Ciebie artykułu (tylko w wersji aktualnej, bo zacytowany to wersja już dawno nieobowiązująca) Statut i jego treść nie ma wówczas znaczenia.
Spółdzielnia wskazuje, że u nas są jeszcze 3 niewyodrębnione lokale mieszkalne. To rzeczywiście nakazuje naliczanie opłat zgodnie ze statutem, ale moim zdaniem tu sprawa nie jest dalej oczywista, bo statut nie może w sposób dowolny kształtować opłat. Niewątpliwie winda jest własnością każdego z nas (niezależnie od kondygnacji) w części przypadającej na metraż lokalu, więc SM naliczając opłaty od "zgłoszonej głowy" robi to w sposób dość dowolny. Ma to jakieś swoje uzasadnienie logiczne, bo mieszkańcy parteru pewnie windą nie jeżdżą, ale z drugiej strony współwłaścicielami windy są i to czy z niej korzystają ma raczej drugorzędne znaczenie Za tym, aby naliczać opłaty za m2, mimo że 3 lokale są jeszcze niewyodrębnione przemawia również wykładnia celowościowa, bo niby czemu w dwóch identycznych nieruchomościach - jednej z wyodrębnionymi wszystkimi lokalami a w drugiej z 99% naliczać opłaty tak odmiennie (po tę wykładnię trzeba by sięgnąć z uwagi na nieprecyzyjność przepisów ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych w kwestii sposobu naliczania opłat).
Oczywiście masz rację, że zdrowy rozsądek jest najważniejszy, ale jak widać u nas (nie mam na myśli tylko naszego osiedla, bo tak jest w każdej SM która nalicza opłaty od zgłoszonej os) się on nie sprawdza i trzeba przyjąć kryteria obiektywne i mające swoją podstawę w przepisach, bo z tym się już trochę wg mnie łatwiej pogodzić. Przynajmniej mi Jak wiem, że mi przepis coś nakazuje bądź czegoś zabrania, to wew. mogę się z tym nie zgadzać, ale muszę się do tego zastosować. I nie jest to przerzucanie się przepisami, bo myślę, że właśnie znaczna część z nas, nie wiedziała nawet jak to powinno wyglądać i dopiero zapoznanie się z przepisem pozwala im zrozumieć, jak funkcjonuje owo naliczanie opłat |
|
|