Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 23:03, 06 Gru 2015 Temat postu: Spółdzielnia |
|
|
Hej,
Jakoś trapi mnie kilka spraw ,pierwsza z nich to na czym Nasza spółdzielnia zarabia gdyż nie sprawuje roli administratora charytatywnie. W czynszu nie widzę nawet 1 linii związanej z opłatami za administrację. Druga kwestia to na jakiej zasadzie są wydawane pieniążki z funduszy remontowego.
Jak ktoś zna jakieś szczegóły prośba o informację.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
brickoo
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:26, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
sąsiad chyba nowy na forum, bo temat już był porządnie przewałkowany.
proszę odnaleźć wątek 'podwyżka czynszu' - tam sąsiad maciek zamieścił plik ze szczegółami dotyczącymi naszych opłat czynszowych.
Fundusz remontowy nie jest tam jakoś specjalnie opisany, ale jak sama nazwa wskazuje - jest to fundusz, na którym kumuluje się środki na przyszłe remonty, kiedy już pokończą nam się gwarancje wykonawców
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon 19:02, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
brickoo, ja nie jestem do końca przekonana że to co my gromadzimy to idzie tylko "na nasze" przyszłe remonty...
W społdzielniach (o ile się nic nie zmieniło) jest jedna kasa pod tytułem fundusz remontowy do której płacą lokatorzy wszystkich inwestycji. Czyli np. jesli w danym roku w inwestycji X planuje się jakiś duzy remont (bo coś się sypie) to to idzie ze wspólnej kasy, w tym naszej. Jeśli w następnym roku coś jest potrzebne w naszej, to wtedy to idzie częściowo z naszych, częściowo ze składek płaconych przez inwestycję X.
I chyba takie większe naprawy powinny być głosowane na zebraniach walnych corocznych (nie mówię tu o rzeczach nagłych na bieżąco)?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mariusz
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:20, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | brickoo, ja nie jestem do końca przekonana że to co my gromadzimy to idzie tylko "na nasze" przyszłe remonty...
W społdzielniach (o ile się nic nie zmieniło) jest jedna kasa pod tytułem fundusz remontowy do której płacą lokatorzy wszystkich inwestycji. Czyli np. jesli w danym roku w inwestycji X planuje się jakiś duzy remont (bo coś się sypie) to to idzie ze wspólnej kasy, w tym naszej. Jeśli w następnym roku coś jest potrzebne w naszej, to wtedy to idzie częściowo z naszych, częściowo ze składek płaconych przez inwestycję X.
I chyba takie większe naprawy powinny być głosowane na zebraniach walnych corocznych (nie mówię tu o rzeczach nagłych na bieżąco)? |
Wersja powyższa obowiązywała w spółdzielniach do początku lat 90. Także się zmieniło Obecnie fundusze remontowe są tzw. budynkowe, czyli każdy zbiera na siebie i każdy budynek ustala sobie wysokość odpisu na fundusz remontowy. Od nas też zależy na co będziemy wydawać. Ja np. uważam, że warto zrobić poprawki po okresie burzy i naporu gdy ekipom remontowym i wprowadzającym a to się ściana otarła, a to się ukruszyło na rogu, itp.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|